İŞ DÜNYASI : 32 Adımda Melekler Ülkesi Victoria’s Secret’ın Hika yesi

Eğer bir marka ürününden çok daha fazlalarını anlatabiliyorsa bu Victoria’s Secret’tır. Eğer bir marka binlerce kilometre öteden insanları ekrana toplayabiliyorsa bu Victoria’s Secret’tır. Eğer bir marka kadınlar özelinde iç çamaşırı üretiyor ve tüm dünyaya hitap ediyorsa bu Victoria’s Secret’tır.

Peki hepimizin hayatınının bir ucundan dokunan Victoria’s Secret’ın hikayesi nedir?

Tarihin en güzel fotoğraflarıyla birlikte anlatalım.

San Francisco’da eşiyle birlikte mütevazi bir hayat yaşayan ve…

İşletme mezunu olan Roy Raymond…

Bir gün eşine hediye olarak bir iç çamaşırı almaya karar verir

Not: Görsel temsilidir.

Girdiği mağazadaki kadınlardan çekinir ve mahcubiyetinden neredeyse alışverişi tamamlayamaz

Bu mahcubiyet şimdilerde tüm dünyanın bildiği bir markayı doğuracak…

Bir erkeğin iç çamaşırı almasının zorluğunda doğan marka yine erkek bakış açısını yansıtacaktır

Raymond o dönemde yer alan klasik beyaz iç çamaşırlarının hiçbirini sevmez…

Kraliçe Victoria dönemini anımsatan renkli renkli bir akım yaratmaya niyetlenir ve…

Markanın adını da koymuş olur: Victoria’s Secret

1977 yılında, Stanford’da ilk mağaza kurulur ve kataloglar dağıtılmaya başlanır

Raymond ilk yılını 500 bin dolar karla kapatacaktır

Bu yeni moda ekolü insanlar tarafından çok tutulur ve…

1980 yılında gelindiğinde Victoria’s Secret 6. şubesini de açar

Şirketin satış rakamları da 6 milyon doları bulur

Bu başarının arkasında iç çamaşırını seksüel bir imaj haline getirmek yatar

Raymond ise bu süreçte beklenmedik bir hamle yapar ve 1982 yılında şirketi yalnızca 4 milyon dolara The Limited şirketine satar

Kazandığı parayla yeni girişimler deneyen Raymond bunlarda başarılı olamaz ve…

1993′de, bilinmeyen bir sebeple kendini Golden Gate Köprüsü’nden aşağı bırakarak intihar eder

Arkasında bıraktığı gizem, Raymond’un kendini kadın gibi hissettiği için intihar ettiği…

Ve hatta Victoria’s Secret’ı da kendisi için kurmuş olduğu yönündedir

Victoria’nın yeni sahibi The Limited, ürün çeşitliliğine ayakkabılar, parfümler katarak artırır ve…

Tüm Amerika’ya yaymayı başarır

Tarihler 1995 yılını gösterdiğinde Victoria’s Secret’ın hepimizin evlerine konuk olmasının ilk adımı atılır…

Yüzyılın defilesi sayılan “Victoria’s Secret Fashion Show’un ilki gerçekleşir

Artık Victoria’s Secret için hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır

O artık Super Bowl’da 1,5 milyon kişiyi ekran başına kitleyen…

6,5 milyon dolara bir sütyen satabilen…

Büyük bir marka halini almıştır

2007 yılına gelindiğinde The Limited, hisselerini bir kısmını Sun Capitol Partners’a satar

Bu anlaşma Victoria’s Secret’ı iç çamaşırı imparatoru haline getiren adımların başlangıcıdır

Bu imparatorluğun da Amerika’da 1020 Kanada’da 312 kalesi vardır

Ve birçokları için tam bir lovemark’dır

Lovemark, tüketicinin o markaya çok fazla sempati duyması, mümkün olabildiğince sık kullanması anlamına gelir.

Kaynak: The Brand Age

Etiketlendi:, ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

%d blogcu bunu beğendi: