MİZAH : Büyüyünce Normal Olamayın Diye Yaratılmış 8 Anime ve Çiz gi Film Anı

Geekyapar olarak bu listenin muhabbetini etmeye başladığımızda fikir ilk başta çok eğlenceli gelmişti. Geek ortamlarında da sık sık konuşulan bir şeydi. Pokémon’da Butterfree’nin uçup gittiği bölüm, Iron Giant’ta dev robotun dünyayı kurtardığı an, Monsters Inc’te Boo’ya veda ettikleri sahne… Araştırdıkça, diplere daldıkça fark ettik ki biz hafif meselelerden söz ediyormuşuz. Bahsettiğimiz şeyler hiçbir şeymiş. Açık konuşuyoruz, aşağıda sayacağımız 8 anime ve çizgi film anı çocuklar için yapılmış olamaz. Yetişkinlere de yapılmış olamaz. İnsan insana yapmaz bunu.

Buyrun… Bütün travmalarınızın sebebi olduğuna emin olduğumuz 8 anime ve çizgi film anı. Şimdiden netleştirelim, Futurama gibi yetişkinlere özel animasyon diziler bu listenin konusu değildir (ama Futurama’ya ayrı güzelleme yapmışlığımız mevcuttur). Çocukluk travmalarınıza, şöyle buyur edelim sizleri…

Bambi

2 BAMBI
O An: Bambi’nin annesinin ölümü

Ya böyle bir şey yapılabilir mi? Yapılacaksa da böyle çekilir mi? İnsafsız mısınız, vicdansız mısınız bu nedir? Küçük bir çocuğa, küçük bir çocuğun annesini kaybedişi izlettirilir mi? Hem de cinayete kurban gidişi? Hem de mevzubahis çocuk ve annesi tatlı hayvanlarsa? Resmen can acıtmak, gelecek yakmak için her formül ince ince işlenmiş… pes!

Çıkarmanız Gereken Ders: Anneniz ölecek. Yalnız kalacaksınız.

Notre Dame’ın Kamburu

8 NOTRE DAME
O An: Frollo’nun Quasimodo’nun annesini öldürdüğü sahne

Al işte. Üsttekinin laciverdi. Burada mevzu daha kötü, zira bir de bu adam annesini öldürdüğü çocuğa hayatı boyunca zulüm ediyor. Quasimodo ile ilgili her şey travmatik zaten; Esmeralda’nın onu tercih etmeyişi, herkesin onunla dalga geçişi, Frollo’nun devamlı ona kendisini pespaye hissettirişi… Yavrum size kim dedi Victor Hugo’nun romanlarından iyi çizgi film çıkar diye? Ha?

Çıkarmanız Gereken Ders: Anneniz ölecek, ezileceksiniz ve çirkinseniz kimse sizi sevmeyecek.

Casper

4 CASPEr
O An: Casper’ın çocukken öldüğü için çocuk hayalet olduğunu fark ettiğiniz sahne

Al bir de buradan yak. Küçük çocuğun annesinin öldüğü sahne dedik, burada küçük bir çocuğun direkt ölümü var. Casper zaten yeterince ürkütücü, korkutucu bir karakter. Bir de üzerine bu… O mezar taşının etrafında dolanması zaten kıllandırırken filminde utanmadan, arlanmadan Casper’ın zatürreden öldüğünü düpedüz söylediler. Ya siz sorunlu musunuz? Bir kere zaten bir çocuğun ölümü yeterince travmatik, bu ne rezillik?

Çıkarmanız Gereken Ders: Sadece anneniz değil, siz de öleceksiniz.

Pokémon

6 MEOWTH
O An: Meowth’un uğruna konuşmayı öğrendiği sevgilisinin zengin bir arabaya binip gitmesi

Kendisini Jesse ve James ile birlikte gelmiş geçmiş en esaslı 10 çizgi film ekibine koyduk, fakat aynı zamanda burada olmayı da öyle hak ediyor ki. Ah Meowth… uğruna iki ayak üstüne çıktın, konuşmayı öğrendin, sırf kız insan seviyor diye. Oldu mu? Reva mıydı sana? Seni çizenlerin ayıbı bu… Pokémon dövüşecek diye izliyoruz, karşımıza çıkana bak. Sonra tut gözyaşlarını tutabilirsen Meowth yağmur altında ağlarken. Hay arkadaş!

Çıkarmanız Gereken Ders: Büyüdüğünüzde uğruna kendinizi değiştirdiğiniz kızlar sizi yine de istemeyecek.

Heidi

5 ROTTENMEIER
O An: Rottenmeier denen odunun Heidi’ye yaptığı her şey

Bu kız Alpler’in kızı Fraulein Rottenmeier! Sen kimsin ya? Yemin ediyoruz Heidi’nin Frankfurt’ta geçirdiği günler zihnimize kazındı. Rottenmeier’ın kediyi evden atması, Heidi’nin oyuncaklarını alması, Heidi’ye Alpler’den söz etmeyi yasaklaması… Bugüne bugün ne zaman topuz yapılmış saç görsel yerimize siniyoruz yahu!

Çıkarmanız Gereken Ders: Sevdiklerinizden koparılıp, kötü muamele göreceksiniz. Anneniz yine ölüyor bu arada.

Oyuncak Hikayesi 2

7 JESSIe
O An: Jessie’nin sahibi tarafından terk ediliş anı

Ya yok… yok ağlamıyorum gözüme bir şey kaçtı. İnsaf Pixar. İnsaf. 90′lar neslini Disney bozdu, sen sağ olasın hem 90′lar hem 2000′ler nesline yürüyorsun. O nasıl bir sahnedir o? Çocuk izleyecek bunları çocuk! Oyuncaklar canlanıyor diye gelmiş filme! Hakikaten bir nesli üze üze kendine ev yaptın be Pixar…

Çıkarmanız Gereken Ders: Sizi seviyor sandıklarınız bir zaman sonra ilgisini yitirecek, sizi terk edecek.

Aslan Kral

3 MUFASA
O An: Mufasa’nın ölümü

1990′larda doğmuş ve bu sahnenin etkisini üzerinden atabilmiş bir kişi bulabilirseniz bana lütfen haber verir misiniz? Biz hiç öyle birini tanımıyoruz. Hayır bir de bu film, zamanlaması itibariyle çoğu 88-92 doğumlu çocuğun sinemada seyrettiği ilk filmdir. İlk sinema tecrüben ve gerçekleşen mevzuya bak. Ya hadi öldürdün, hadi bunu saniye saniye gösterdin, sonra Simba’yı ne götürtüyorsun Mufasa’nın yanına? Ha? Nedir yani o Simba’nın usulca “Baba?” deyişi, kafasıyla babasını dürtüşü, “Uyan baba gitmemiz lazım” diye derbeder oluşu… Yani bunun anlamı resmen “Sizi kıracağız, parçalayacağız, eve bozuk gideceksiniz” değil de nedir?

Çıkarmanız Gereken Ders: Babanız da ölecek.

Şeker Kız Candy

1 CANDY
O An: Hangi o an? Bütün çizgi film o an. En çok da

Allah bu çizgi filmin belasını versin. Yani geçenlerde How I Met Your Mother’a da sövdük ama bu öyle bir şey değil. Bunun hakikaten belasını versin. Çocukluğumuza dair üzüldüğümüz ne kadar anı varsa %75′i bu animeyi izlerken. Çizenlerin elleri kırılsın, yazanların evlerine ateş düşsün ya. Kızın ne aşk hayatı, ne aile hayatı, ne arkadaş hayatı hiçbir şeyi yolunda gitmedi. Bir çocuk sevdi, çocuk da dünyanın en iyi çocuğu, eleman attan düşüp gitti ya. Bu sahneyi izledikten sonra akıl sağlığını korumak mümkün müdür? Allah aşkına mümkün müdür yani? Hayır dizi ondan sonra da hız kesmedi ki…. Bir insanın başına kötü, üzücü, depresif, travmatik, yaralayıcı ne gelebilirse geldi. Biz de izledik. Çocuk halimizle sabahları Kanal D’de oturup izledik. Kimse de bir şey demedi. Yahu her gün “GTA çocuklara uygun mu” yaygarası kopuyor son 10 senedir, biz çocukken kimse niye sormadı Şeker Kız Candy çocuklara uygun mu diye? Değildi çünkü! Yanlış büyüdük biz! Tüm gün GTA’da adam ezseydik daha iyi yemin ederiz…

Çıkarmanız Gereken Ders: Anneniz, babanız, aşık olduğunuz çocuk ölecek, hayat boyu ezileceksiniz, size iyilik yapan insanların hepsi ya ölecek, ya başlarına kötü bir şey gelecek, ya da bir şekilde onlardan uzaklaşmak zorunda kalacaksınız, sevip kavuşamayacaksınız, sevmediğinizden zor yiyeceksiniz, savaş çıkacak…. Hayatta hiçbir şey yolunda gitmeyecek yani.

Reklamlar

Etiketlendi:, ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

%d blogcu bunu beğendi: